Sunday, January 15, 2012

Tarkan Erkek Versiyonum

70'lerde ??lg?n sahne ?ovlar? ve farkl? m?zi?iyle T?rk popuna yeni bir anlay?? getiren, 1993'te ??kard??? 'Geliyorum' alb?m?m?n ard?ndan m?zi?e k?sen Seyyal Taner; sessizli?ini yeni yak?nda ??kacak yeni rock alb?m?yle bozuyor. Korsan alb?mler y?z?nden m?zikten uzakla??p Bodrum'a yerle?en, 2.5 y?l ?nce Mehmet Dirim'den bo?an?p ?stanbul'a d?nen sanat??; 28 Ocak'ta Bostanc? G?steri Merkezi'nde de bir konser verecek. Taner'le m?zi?e ara verme s?recini ve projelerini konu?mak ?zere Avangarde Otel'de bulu?tuk.

Ge?mi?e d?n?p bakt???n?zda neler hissediyorsunuz?

?ok g?zel ?eyler hissediyorum. Pi?manl?klar?m yoktur benim; ya?anan her ?eyin tecr?be oldu?una inan?yorum. ?yi ki yapm???m, iyi ki bunlar ba??ma gelmi?. Hepsi bir okul ve dersti benim i?in.

M?zi?e ?spanya'da, Los Bravos grubunda solist olarak ba?lad?n?z. Kariyerinize niye orada devam etmediniz?

Ben ?lkesine a??k biriyim. Kimse pek bilmez belki ama benim muhafazakar taraflar?m vard?r; aileciyimdir, sad???md?r, sevdiklerime ba?l?y?md?r. En yeni arkada??m bile 20 seneliktir benim. ?spanya'ya gitti?im zaman ??renciydim zaten. Ayr?ca ?spanya d???nda Hindistan ve Amerika'ya da gittim. Yapt???m seyahatler mesle?imde ve ki?ili?imde ?ok etkili oldu.

O d?nem bir gen? k?z?n m?zik yapma iste?i ?ok ho? kar??lanmasa gerek! Aileniz bunu nas?l kar??lam??t??

O d?nem o kadar ?ok m?cadele ettim ki! Onlar benim hukuk?u olmam? istediler ama onlar? ikna etmeyi ba?ard?m. Babaannem bana ?ok destek oldu. O zamanlar bir k?z ?ocu?unun ?ark? s?ylemesi ?ok zordu. Ailem modern olmas?na ra?men yine de sorunlar ya?ad?m.

"SAHNEYE PANTER D??T?"

?spanya'dan d?nd?kten sonra bir de s?rpriz bir evlilik karar? alm??s?n?z...

Evet, ?ark? s?yledi?im grupta gitar ?alan bir m?zisyene (Peter Harold) a??k oldum. 18 ya??nda bile de?ildim. Ailem istemedi ama evlenece?im insan d?nya ?ap?nda biriydi ve onlar? yine ikna ettim. ?nce ismini, sonra dinini de?i?tirdik. Bana olan sevgisinden, ne istediysem yapt? ama malesef y?r?medi. Bu evlilikten bir k?z?m oldu, ayr?ld?k. Sonra birka? sinema filminde rol ald?m. Sinemaya da b?yle ad?m atm?? oldum.

Sahneye ilk ??kt???n?zda nas?l tepkiler alm??t?n?z?

Sahneye ??kt???m?n ertesi g?n? t?m medya "Sahneye bir panter d??t?" dedi. Benden ?nce de ?nemli isimler vard? sahnede ama kimsenin benimle bir k?skan?l??? olmad?. ??nk? benim m?zik tarz?m o d?nyan?n d???ndayd?. Assolistler de beni istiyordu. B?lent Ersoy, Emel Say?n, G?n?l Yazar'la birlikte ?al??t?m.

Sizi di?erlerinden farkl? k?lan sadece m?zi?iniz miydi?

Hay?r, de?ildi. Herkes mevcut bir orkestra ile sahneye ??karken, ben kendi orkestram? kurdum. K?yafetlerim, danslar?m sadece bana ?zeldi. Yani ben o d?nem kimsenin yapamad???n? yap?yordum. S?rekli yeniliklerin pe?indeydim.

Neden insanlar?n akl?na Sezen Aksu, Nil?fer, Ajda Pekkan gelir de, Seyyal Taner gelmez?

??nk? ben rock ?ark?s?y?m, onlar pop sanat??s?. Gazino k?lt?r?nde bile ben sahnede rock m?zik yapan bir kad?nd?m. Ben asl?nda zoru becerdim. Fahrettin Aslan bile "Eyvah bu m?zikle insanlar ka?acak ?imdi" derdi ama sahneye ??kt???mda herkes beni ayakta alk??lard?.

Ajda Pekkan; 7'den 70'e herkesin sevdi?i bir isim. Kendisi hala g?zel bir kad?n. Siz onu nas?l buluyorsunuz?

Ajda'n?n a??k?as? kendisine "Ben seksi bir kad?n?m" diyece?ini sanm?yorum. Bu medyan?n bir yak??t?rmas?. Ajda ya??n? bir yerde dondurdu. Estetiklerle m?cadele ediyor, sporunu yap?yor, kendisine yat?r?m yap?yor. ?oluk ?ocuk da yok, kendisiyle u?ra??yor. Ben estetik olmad?m ama ?nyarg?l? de?ilim bu konuda; gerekirse yapt?r?r?m. ?u anda halimden ?ok memnunum, estetik yapt?rmam? gerektirecek bir ?ey g?rm?yorum.

Sezen Aksu ve Ajda Pekkan ile g?r???yor musunuz?

Biz ayn? d?nemin meslekta?lar?y?z, birbirimizi sever, sayar?z. Herkes birbirininin s?n?r?n? bilir, kulvar?na sayg? duyar.

Y?NE ?ZEL B?R SAHNE ?OVU

90'larda sizi m?zi?e k?st?ren ne oldu?

'Allad? Pullad?' alb?m?m? yapt???m d?nem korsan?n patlamas? beni delirtti. Bu durum bizim belimizi b?kt?. Korsanla ba? edemedim. Ben de isyan ettim ve Bodrum'a yerle?tim. 20 y?l orada ya?ad?m. ??nk? bunca meslek birliklerine ra?men haklar?m?z? bir t?rl? alam?yoruz. ?imdi kendi paramla bir alb?m yap?yorum ama ne olacak bunun sonu hi? bilmiyorum. Sadece sevenlerimle yeniden m?zik yapacak olmak beni mutlu ediyor., o kadar.

28 Ocak'taki g?sterinizden biraz bahseder misiniz?

?zel bir sahne ?ovum olacak, kost?mlerim olay yaratacak. Yeni ??kacak alb?m?mdeki ?ark?lar? s?yleyece?im. Ayr?ca Ne?et Erta?'?n bir t?rk?s?n? de rock versiyonuyla okuyaca??m.

DEFALARCA ?HANETE U?RADIM ARTIK A?KA T?VBEL?Y?M!

?? hayat?n?zda yakalad???n?z mutlulu?u ?zel hayat?n?zda yakalad?n?z m??

Maalesef yakalayamad?m. ?zel hayat?mda ?ok seven bir kad?n oldu?um i?in hep ac? ?ektim. Art?k a?ka olan inanc?m? kaybetim. 22 y?l birlikte olup 2.5 y?l ?nce bo?and???m insan?n ?u anda nerede, ne yapt???n? bile bilmiyorum. Bo?anmadan ?nceki k?sa ayr?l?klar?m?zda ?ok a?lard?m ama art?k ?yle bir noktaya geldim ki; bo?an?rken bile a?lamad?m.

AFFED?NCE ARKASI GEL?R

Hi? aldat?ld?n?z m??

Aldat?lmaz olur muyum? Ka? kere hem de! Aldat?lmayan kad?n var m?, sanm?yorum. Ne kadar g?zel, yetenekli olurlarsa olsunlar; yine aldat?l?rlar. Ben hep aldat?ld???m? hissettim ama anlamamazl?ktan geldim. Sevginiz bunu bir s?re i?inize atman?za neden oluyor. Ama bir s?re sonra art?k i?inize atam?yor ve patl?yorsunuz. Kad?n ili?kiyi s?rd?rmek i?in ?abal?yor ama olmay?nca da olmuyor.

Evliyken e?inizi iki kere affetmi?siniz. Pi?man oldunuz mu?

Pi?manl?k de?il de; bir kere affedince arkas? geliyor. Kad?n s?rekli zedeleniyor. Ama ?unu da g?r?yorum; erkekler bazen bilin?li de aldatm?yorlar. Bir anl?k bo?luklar?nda bunu yap?yorlar.

Nas?l atlatt?n?z o d?nemi?

Terk etmek zordu ama bunu ba?ard?m. Hayvanlarla, do?ayla i? i?e zaman ge?irerek atlatmaya ?al??t?m. Al??kanl?k hissi beni ??ld?rt?yordu. Sudan ??km?? bal?k gibiydim. Kolay olmad? ama oldu.

2.5 y?ld?r hayat?n?zda kimse yok, ?yle de?il mi?

Bir daha asla a??k olmam. A?ka t?vbeliyim. Kendimi m?zi?e verdim. Benim i?in art?k ?nemli olan tek ?ey; m?zi?im, alb?m?m.

??MD?K? POP?ULAR T?RK?E KONU?AMIYOR

Yeni jenerasyondan kimleri be?eniyorsunuz?

Tabii ki i?lerinde be?endiklerim var. Ancak onlarla aramda bir fark var; ben alt? y?l klasik bale yapt?m. T?rkiye'de Gaye S?kmen ile ilk bale okulunu ben a?t?m. Bale temeli olan, modern danslar? yapabilen, yoga tekni?iyle diyafram kullanabilen, birka? dil bilen ve ?an e?itimi alan bir tek ben var?m. ?imdiki arkada?lar?m?n ?o?u konservatuvarl? olmas?na ra?men; bu s?ylediklerimi bir arada bulunduran? yok! Ayr?ca ben g?zel T?rk?e konu?an biriyim. ?imdiki pop?ular T?rk?e konu?am?yor. Ba?ar?l? olmalar? i?in her ?eyi iyi yapmalar? gerekiyor. ?yi dans edecek, estetik olacak, iyi diyafram? ve ????? olacak.

OKAN DA BEN?M G?B?

Kendi sahne enerjinizi kimde g?r?yorsunuz?

Benim erkek versiyonum Tarkan ve m?zik sekt?r?nde olmasada da Okan Bay?lgen. ?kisinin de enerjimden etkilendi?ini d???n?yorum. Tarkan do?um g?n?nde bana "G?zlerinize baka baka Tarkan oldum. Sizi seyrede seyrede Tarkan oldum" deme zarafetini g?sterdi. Onu etkiledi?im i?in gururluyum. Kad?nlardan da sahnede be?endim Hadise var.

?UVAL DA G?YSEM CAZ?BEL? B?R KADINIM

Muhafazakar bir kad?n oldu?unuzu s?yl?yorsunuz, ancak o d?nemin en seksi kad?nlardan da biriydiniz...

??nk? T?rkiye'nin en iddial? tipi bendim. En marjinal kad?n?yd?m. ?zerimde ?ok ilgi vard?. Tanr?'n?n verdi?i g?zelli?i de inkar edemem. Ben g?zel kad?n?m; estetik bir y?r?y???m vard?r, cazibem vard?r. ?uval da giysem, en kapal? halimle bile cazibeliyimdir. Seksi bir kad?n olabilirim ancak ayn? zamanda da aile sanat??s?yd?m. Hayat?m boyunca en fanatik hayranlar?m hep kad?nlar oldu.

SEVG?L?M? Y?CELT?R?M

Bu kadar ?zg?ven erkekleri ?rk?tmez mi?

Tabii ki erkek i?in zor. ?li?kilerimde birlikte oldu?um insan? ezmemek i?in ?ok form?ller ?retmi? birisiyim. Kendimi indirgeyip sevgilimi y?celtirim ben. Onu ortam i?inde onore etmeyi bilen birisiyim.

Sabah : http: //www.sabah.com.tr (Sabah) 15.01.2012 06:03 [3269429]


yakamoz03

No comments: