Monday, January 9, 2012

Surats�z ve So�uktum

Ali ve Emir ad?nda iki erkek ?ocuk annesi olan G?l Sayg?; o?ullar?n?, anne olduktan sonra nas?l de?i?ti?ini ve ???nc? bir ?ocu?a nas?l bakt???n? Bebek dergisinden M?ge Ser?ek Biro?lu'na anlatt?...

Son zamanlarda herkes nas?l zay?flad???n?z? konu?uyor. Nas?l ba?ard?n?z zay?flamay??

Kilolu olmaya ay?p g?z?yle bak?l?yor. Art?k zihinlere "Zay?f kad?n g?zel kad?nd?r, g?zel kad?n zay?ft?r" inanc?n? yerle?tirdiler. ?ncelikle herkesin kendini sevmesi ve oldu?u gibi kabul etmesi gerekiyor. Ben diyetisyen e?li?inde zay?flamad?m. 16 ay s?t verdikten sonra metabolizmam normale d?nd?. O d?nemde haftan?n be? g?n? pilates, kardiyo ve y?r?y?? yapt?m. Daha sonra bir ay boyunca ?ok ciddi bir ?ekilde protein rejimi yapt?m. Asl?nda g?nde tek bir tabakla beslenecek biri de?ilim. Yemek yemeye bay?l?yorum. Etraf?mdakilere, "Beni k?zd?rmay?n, DVD ??kart?r?m" diyorum. Asl?nda bir de kitap yazmak istiyorum. Ben bir diyetisyen de?ilim ama o d?nemde nas?l zay?flad???m? anlatmak istiyorum.

UMURUMDA DE??LD?

Kilolu oldu?unuz d?nemde be?enilmemek gibi bir korkunuz oldu mu?

Hi? olmad?. Umurumda olsa 1.5 sene o kiloyla gezer miydim? ?stesem verirdim... Ne zaman kilo vermeye karar verdim, o zaman kilo vermeye ba?lad?m. Ama bu durumu sanki kilo vermek istiyormu?um da veremiyormu?um gibi lanse ettiler. ?lk do?umumdan 40 g?n sonra bikiniyle denize girdim, "Do?um kilolar?n? veremedi" diye haber ??kt?. "Kilolar? dikkat ?ekti" dese anlayaca??m ama do?um Yapal? daha 40 g?n olmu?, el insaf yani...

?lk hamileli?inizde ka? kilo alm??t?n?z?

?lk hamileli?imde 14 kilo alm??t?m. ?ok fazla bir kilo de?il asl?nda, do?umdan sonra lohusal?kta ?ok daha fazla kilo ald?m. Sonra o kilolar da kendili?inden gitti, ?ok kalmad?.

?lk hamileli?inizi ??rendi?inizde neler hissettiniz?

Hamile oldu?umu ??rendi?im anda erkek oldu?unu hissettim. Hatta evlendikten sonra verdi?im bir r?portajda, "Babas?na benzeyen bir o?lum olsun" demi?tim. Ba?ka bir ?ey istesem olacakm??; Ali, ensesindeki lekesine kadar babas?na benziyor.

Hamilelik haberini e?inizle nas?l payla?t?n?z?

O kadar mutlu olmu?tum ki, mutluluktan a?l?yordum. Hemen Murat'a telefon a?t?m. Sonras?nda bulu?tuk, o da ?ok sevindi.

?kinci Bebek de s?rpriz miydi?

Evet, s?rprizdi. Ali dokuz ayl?kken tekrar hamile kald?m.

?ANTAMDA RONDO VARDI

?ki bebe?i ayn? anda b?y?tmek biraz cesaret gerektiriyor san?r?m...

Ben hamileyken genelde bu tip laflar s?yl?yorlard?, "Neden b?yle s?yl?yorlar acaba?" diyordum ama ikinci ?ocu?umu do?urduktan sonra neden s?ylediklerini ?ok iyi anlad?m!

?ki k???k ?ocukla d??ar? ??kmak sizi zorlam?yor mu?

?lk ba?larda biraz daha zordu ama art?k ?ok kolay. Her yere ?ocuklar?mla gidiyorum. Emir daha bebekken rondo, rende, taze sebzelerle dola??yordum. Vitamini ka?ar diye ?nceden haz?rlam?yorum, taze taze yap?p yediriyorum.

ANNE OLMADAN ?NCE SURATSIZDIM!

Anne olmak sizi de?i?tirdi mi?

Anne olmadan ?nce biraz daha so?uk ve surats?z biriydim. ?ocu?um olduktan sonra kar??mdaki insanlar? k?rmamaya ?zen g?sterir oldum. ??nk? kar??mdaki de bir annenin evlad? ve ailesi i?in ?ok ?nemli.

Bir de k?z?n?z olsa?

???nc? ?ocu?a a????m ama ?imdi de?il. ?u anda o cesareti g?steremem.

?OCUKLARIM ?Y? ?NSAN OLSUNLAR BANA YETER

?ocuklar?n?za hep klasik isimler koymay? tercih ettiniz. Neden?

Evet, pop?ler isimleri sevmiyorum. Anlaml? ve oturakl? isimler daha g?zel bence. K?z?m olursa da ad?n? Zeynep koyar?m herhalde.

?imdi ne gibi i? planlar?n?z var?

Kendi tasarlad???m bir program var, onu yapmak istiyorum. Bir de ?n?m?zdeki g?nlerde, ?nl?lerin oldu?u bir yar??ma program?nda yer alaca??m.

?ocuklar?n?zla ilgili nas?l bir gelecek hayal ediyorsunuz?

?yi insan olsunlar, iyi okusunlar ve spor yaps?nlar yeter.

Sabah : http: //www.sabah.com.tr

(Sabah) 3 saat ?nce.. [3252916]


yakamoz03

No comments: